6 sep. 2011

Hur kan jag redan vara trött?

Vi är i gång nu.
Igår trädde vi maskinerna (som är jättesköna att sy med) och sydde oss en styck passpoalerad gubbficka. Detta är en rätt vanlig sidficka med en smal passpoal, vanlig på speciellt herrbyxor. För den som undrar kan rapporteras att den blev fin och klar och inlämnad under lektionstid (även fast jag blev tvungen att sprätta hela två(!) gånger).

Idag har vi haft vår första mönsterkonstruktionslektion (puh..långt ord) och startat det hela med hur man tar mått på bästa sätt och sedan börjat med byxor med tillhörande fickor och gylfar.
Bra och pedagogisk lektion som till och med jag hängde med i utan att behöva fråga nåt direkt. Det gillas.
En hel hög med inlämningsuppgifter fick vi med oss och jag har börjat liiite smått. Borde förstås göra klart ikväll eftersom vi säkerligen får en hög uppgifter till imorgon men jag vet inte om jag orkar. Lite sugen på senaste "true Blood".. Ska man? :)


-----------------------------
Förövrigt:
Sjukt skönt yogapass igår kväll. Måste bara göra nåt åt mina svettiga händer. Glider iväg i hunden = förtar effekten något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar